tiistai 15. lokakuuta 2013

Operaatio: Seuraaminen

Tässäpä eilisistä treeneistä seuraaminen.



Minua vähän jännitti katsoa videota, koska pelkäsin seuruun näyttävän huonommalta. Ei se nyt ihan kauhea taida ollakaan, olen aika tyytyväinen kokonaisuuteen :)

Isona ongelma on siis ollut käveleminen fiksusti. Viikko sitten tavoitteellisten treeneissä käytiin läpi mun askelia (kiitos Katri!), ja vähittellen alkoi löytyä rytmiä ja tarkkuutta käännöksiin. Valakin on ollut vähän lusmu käännöksissä, mutta varmaan aika paljon on johtunut minun liikkumisestani. Oilin koulutuksessa viime sunnuntaina tuli koemaisessa setissä noottia siitä, että Vala tiputtelee kontaktia käännöksissä. Niinhän se tekee, näkyy tuosta videosta selvästi.

Treenattavaa siis:
  • kontaktin pito myös käännöksissä
  • oma kävely: mieti askeleet, älä panikoi, vaikka joku liikkuroi
  • pidä kädet rennosti, ei tällaista jäykistelyä
  • peruutus: olisi kiva, jos V menisi ihan suoraan taaksepäin (se osaa, mutta ei tee sitä läheskään aina. Pitäisikö olla eri käsky taaksepäin askeliin, kun nyt mulla on kaikki vaan "seuraa")
  • juoksu on vähän hölmön näköistä omalta osaltani, kun on korostetun rauhallista ja matalaa (ja Vala tekeekin  nyt tosi hyvin ilman ylimääräisiä koikkelehtimisia ja laukkaa!)
    • tähänkin siis mulle rentoutta ja "normaaliutta"
  • vika perusasento on tässä vähän hidas. Pysähtymisiä ehkä vähän enemmän treeniin, että tulisi skarppiutta

Saa kommentoida, jos tulee mieleen mitä vaan ajatuksia tähän seuraamiseen liittyen. Tarkoituksena olisi nyt treenailla näitä juttuja ja 1,5-2 kk päästä voisi videoida homman uudestaan ja katsoa, onko mitään tapahtunut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti